Europa Regalis II-wiki
Advertisement

Született: 1052. 05. 12. (1086)

Konsztantyin.jpg

Apja Vladimir Szergejovich Agafonov ortodox pap, későbbi mágnás; anyja Olga, szintén nemesasszony.

Harmadik gyerekként látta meg a napvilágot, miután anyja 2 teljes napig vajúdott, hogy világra hozza, azonban a kínokba és vérveszteségbe másnap belehalt. A gyermek kezein pedig 6-6 ujj helyezkedett el. Bátyja, Szása 6, nővére Olga pedig 3 évvel idősebb nála.

Társainal gyorsabban fejlődött, 1 éves korában már tőmondatokban beszélt, aztán egyre inkább ügyesedett az eszközök használatában. Legtöbb idejét a templom közelében töltötte, a kortársaival nem igazán beszélve, így 10 évesen már kisebbféle papnak tekinteték szülei falujában és a "palota" legtöbb miséjén is ő vezényelte a rítusokat. Apja közbenjárására 12 évesen felvették a novgorodi főmonostorba és megkezdte tanulmányait. 16 éves korában szentelték pappá, hiszen kezdettől fogva eszébe sem jutott, hogy a házas életet kellene választania a papságban.

Papságát számos parókián töltötte, a legkiválóbbaktól tanulva, míg 20 évesen püspökké nem nevezték ki. 2 egyházmegye élén is bizonyította rátermettségét, míg végül a Novgorodi püspökség élére nevezték ki.

Egyes pletykák szerint elvesztette elméjét, amikor a pátriárka Novgorodba költözött és azóta sem tért vissza az esete.

Szvjatopolk megbízására jelenleg a magyaroknál van kiküldetésen térítés céljából.

Advertisement