Europa Regalis II-wiki
Advertisement

I. Henri Jean de Siorac

jellemét tekintve, intelligens, ravasz, vállalkozó szellemű, határozott, bátor férfiú. Szenvedélye a hajózás, már apja uralkodása alatt is komoly flotta fejlesztésbe kezdett. Egészen fiatal kora óta komoly oktatásban részesült, műveltsége kiterjed az ókori görög és latin filozófusok és hadvezérek írásaira a Biblia mellet, apja továbbá fontosnak tartotta, hogy ismerje az iszlám vallás alapjait és az arab gondolkodók műveit is. Anyanyelve mellet (occtitán francia) beszél olaszul, németül, spanyolul, és beszéli az andalúziai arab nyelvjárást is, valamint tud folyékonyan beszélni, írni és olvasni latinul. 186-cm magas, szőke, kékszemű, kisfiú kora óta tartó edzései miatt kiválóan lovagol, vív, úszik és íjászkodik.

           1062-ben Montpellier-ben született, apja második házasságából. Apja előző házaságából mindössze egy leány született azonban ez az anyja halálába került. 3 éves korában anyja elkezdte oktatni etikettre és mellette időt fordított, hogy megfelelő vallási neveltetésben részesüljön. 6 éves korában apja átvette oktatása felügyeletét, komoly fizikai edzést és szellemi oktatást jelentett, mely magába foglalta az írás és olvasás készségét is a megszokott lovagi neveltetés mellet. 12 éves korára tudott latinul, spanyolul és németül, tökéletesen vívott, lovagolt és úszott, apja magával is vitte néhány csatába, melyet a Német-római Birodalom ellen vívott. Koránérő típus lévén már ekkor jelen volt a Kis és a Nagytanács gyűlésein, 14 évesen saját állami megbízást kapott, mégpedig a flotta kiépítését. Az 1077-ben kirobbanó Katalán háborúba apja magával vitte őt és Ladislast mégpedig azért, hogy megismerjék a háborút testközelből. 80-ban eljegyzik Leóni Elvirával. 1081 szeptember 12-én elhuny édesapja, az ifjú mindössze 19 éves új király, hatalmi harcok nélkül veszi át a trónt, uralkodása első kihívása saját esküvőjének megszervezése. 82-ben elvette Leóni Elvirát, akibe a ceremóniát megelőző napokban tartott beszélgetéseik alatt beleszeretett, jövő év március 16-én megszületett első gyermekük Henri Guillame de Siorac és az ő születésére 6 hónappal a király és a királynő boldogan jelentették be az újabb terhességet.

Leóni Elvira csak 1082-ben lépett az ország földjére azonban hamar megszerette mind a népet mind a királyt. Házasságuk megkötése után, amiben csak tudott segítette férjét ehhez tudása is megvolt. 1084re mar megszokottá vált, hogy a királyné is jelen van a kistanács gyűlésein

Leóni Elvira Occitánia királynője

Henri Jean de Siorac Occitánia királya

Testvérei:

Ladislas Pierre de Siorac (1064-) a másodszülött gyermek, intelligens, határozott, ravasz, bátor, lovagias. A legkiválóbb lovag az országban, imádó szeretettel viseltet testvérei és családjuk iránt. Kiváló stratéga, 1082óta a Királyi Hadsereg Marshallja. Apjától ugyanazon oktatásban részesült, mint bátyja azonban őt sokkal jobban érdekelték a fizikai elemei a nevelésének, mint a könyvek és a nyelvek. Ír olvas latinul beszéli a németet és a spanyolt.

Házasságát 1082ban kötötte egy Provence-i nemes leányával és a jövő évben megszületett leánya Catherine

           Aurora Marie (1065-) harmadszülött kedves, aranyos, intelligens és gyönyörű nő I.Charles a lánya neveltetésére is nagyon odafigyelt. Ír és olvas latinul, valamint beszéli a spanyolt, a németet és az olaszt is.

           Élisabeth Claudia (1066-) határozott, okos, szabad szellemű, gyönyörű, ravasz, manipulatív családcentrikus nő nővéréhez hasonló neveltetésben részesült, Élisabeth azonban még keményebben és gyorsabban tanult, mint nővére a latinul való írás és olvasás mellet kiválóan beszél olaszul németül spanyolul és egyetlenként a családban angolul is megtanult.

            Rokonai:

Clément Antoine (1042) I. Becsvágyó Charles, testvére ravasz, áskálódó, fanatikus római katolikus, Avignoni Bíboros

Francois de Toulon (1058-) Henri anyai unokatestvére, okos művelt férfi apja udvarában szolgált egy matematikus, aki tanította őt így a számok igazi mestere lett

       Az udvar tagjai

Armand Jean du Piessis (1044-) Montperllier biborosa  

Paul de Aix (1054-) a királyi haditengerészet admirálisa már az alapítása kor is komoly részt vállalt benne

Isabelle (????) Elvira társalkodó nője vele jött León-Kasztíliából apáca növendék volt, de végül Elvira szolgálata mellet döntött, hűséges és ragaszkodik úrnőjéhez

Gyermekei

Henri Guillame de Siorac 1083

Charles Alfonso de Siorac 1085

Advertisement